Esprit – liek labi justies, lai labi izskatītos
Modes zīmols ESPRIT, ko 1968. gadā dibināja Sūzija un Dougs Tompkins, sevī iemieso relaksēto un saulaino Kalifornijas cilvēku attieksmi pret dzīvi. Iedvesmojoties no revolucionārā sešdesmito gadu gara, Esprit zīmols radīja savu filozofiju – “Mēs vēlamies, lai jūs labi justos un izskatītos!” Saglabājot šo dzīvo garu no pirmās dienas, mūsdienās Esprit tiek pārstāvēts 40 pasaules valstīs, un tā galvenās pārstāvniecības atrodas Vācijā un Honkongā. Līdz 1996. gadam ikoniskais trīskāršais “E” bija pazīstams 44 valstīs, un Esprit ierindojās 100 atpazīstamāko zīmolu sarakstā ASV. ESPRIT zīmola nosaukums ir licencēts, turklāt grupai pieder arī “Red Earth” Austrālijā izveidots ekoloģiskās kosmētikas zīmols, ko Esprit iegādājās 2001. gadā. Zīmola tipiskais mērķa klients, kā apgalvo pats uzņēmums, ir “Esprit Women” – aptuveni 30 gadus veca sieviete, kam vairāk par produkta cenu rūp tā kvalitāte.
Esprit veiksmes stāsts
Zīmols piedāvā ikdienas Esprit sporta apģērbus un “kolekcijas” biznesa apģērbus gan vīriešiem, gan sievietēm, “de.corp” pilsētas ikdienas apģērbus jaunietēm, apģērbus bērniem no 7 līdz 14 gadiem, īpaši izstrādātus sporta apģērbus, ieskaitot slēpošanas apģērbu, fitnesa un ielas apģērbu, kā arī aksesuārus, piemēram, Esprit somas, apavus, dienas un nakts apakšveļu un peldkostīmus vīriešiem, sievietēm un bērniem. 1998. gadā zīmols dibināja jauniešu apģērbu zīmolu “edc”. Esprit zīmola veiksme balstās uz diviem pīlāriem – radīt prieku katru dienu un piedāvāt universālu, kvalitatīvu un modernu apģērbu, vienlaikus saglabājot uzticību pamatvērtībām – ilgtspējībai, vienlīdzībai un izvēles brīvībai. Esprit apģērbi iemieso zīmola noteiktos kvalitātes dizaina un izpildes standartus. Tā, piemēram, deviņdesmito gadu sākumā, vēl ilgi pirms aktuāls kļuva “Eco Fashion”, Esprit debitēja ar savu pirmo “ekokolekciju”, kas tika izgatavota no 100% organiskās kokvilnas un tika iemīļota visā pasaulē.
Esprit – #ImPerfect
Pārliecība un drosme ir tas, ko 2010.gadā demonstrēja pasaulslavenās modeles Gisele Bundchen un Christy Turlington, demonstrējot zīmola vienkāršību un krāsu gammu visā pasaulē. Toties 2015.-2017.gadā “Īsto cilvēku” kampaņā Esprit izvēlējās autentiskus un neparastus modeļus, lai apgāztu perfekcionisma radītos modeļu standartus ar lozungu “Perfection & Imperfection”, sociālos tīklos izmantojot mirkļbirku #ImPerfect. Šīs mārketinga kampaņas galvenais vēstījums un mērķis, kas vienlaikus bija arī zīmola pamata filozofija, bija parādīt, ka ikvienam no mums ir savas nepilnības, bet tieši tās mūs katru padara par unikālu būtni un izceļ starp pārējiem. Kampaņa aicināja svinēt savu unikalitāti, necenšoties līdzināties citiem. Uzņēmuma viceprezidents un mārketinga direktors Arnds Millers uzsvēra, ka ar šo kampaņu zīmols atgriežas pie tā sākotnējās vēsturiskās komunikācijas, cenšoties savos klientos rast pārliecību par sevi un izcelt savu cilvēcību, kas vienmēr bijis zīmola DNA”.